| 
 SEGON DE BATXILLERAT HISTÒRIA D'ESPANYA 
 T. 1. EL SEGLE XVIII 
 | 
| 
 Hola, em dic Caty González i sóc la vostra professora virtual de Ciències Socials. Us explicarè què farem en aquest curs d'Història:           Som una reunió (també virtual) de persones interessades en la Història per  treballar, concretament, la Història  d'Espanya contemporània, bàsicament en el marc d'Europa Occidental. Als alumnes,  professors i persones en general proposo com a objectius d’aquestes classes  aprendre  quines  sòn les lleis de la Història i com es poden interpretar els fets històrics. Suposo  que alguna vegada us heu preguntat  com és que Franco va governar durant quasi 40 anys o per què es celebra  l'onze de setembre a Catalunya quan l'11 de setembre de 1714 les tropes de la  Generalitat van estar derrotades, o per què heu pogut estudiar gratuïtament i,  en cavi, els vostres avis/àvies estaven treballant des dels dotze anys.... Els  historiadors/es investiguen aquest tipus de fets i els han donat una sèrie  d'explicacions. En les classes d'Història ens proposarem conéixer aquestes  interpretacions. La finalitat és què La  Hª de l’Espanya dels passat  us  ensenyi a comprendre la nostra Història  immediata i poder entendre el que passa ara. Saber què factors condicionen  i condicionaran la vostra vida és un dels objectius que pretenem aconseguir. Saber per què fem les coses, és el primer  pas per ser lliures. Per què si no ens agrada el que fem, potser, podrem  canviar els factors que ens obliguen a fer-ho. INSTRUMENTS D’APRENENTATGE: les fonts fonamentals d'informació seran les  explicacions teòriques bàsiques que trobareu en el material, el llibre de text  o digital corresponent al temari que treballem, les explicacions del professor/a si assistiu a classe  real, i els enllaços que us proporcionaré per a cada tema, diccionaris, atles  de geografia física i de geografia política, els textos i exercicis pràctics  que us proposaré, i pel.lícules o documentals que us recomanaré (de visió  complementària).  Cada tema estarà organitzat de la mateixa manera: 
 La meva funció com a professora virtual serà la de facilitar-vos la informació i el material necessari per a què pel vostre compte adquiriu els coneixements que vulgueu, i, de manera molt secundària, de suport i ajuda en l'aprenentatge individualitzat si m’escriviu al meu correu electrònic consultant algun dubte (i jo considero oportú respondre-us, per tant, sense comprometre’m a fer-ho). 
 
 
 |